Després de la transformació realitzada, El Llobregat obté el premi a la millor publicació gratuïta atorgat per l’Associació Espanyola d’Editorials de Publicacions Periòdiques (AEEPP).
La Vanguardia distribueix els exemplars de El Llobregat el primer divendres de cada mes als seus subscriptors i als quioscos de L’Hospitalet i el Baix Llobregat. Desprès, la publicació gratuïta es distribueix als 50 supermercats Caprabo del mateix territori.
El periodista i fundador de BCN Content Factory, Joan Carles Valero, ha aconseguit allò que li van encarregar el 2013: convertir El Llobregat en el mitjà de referència de l’Hospitalet i el Baix Llobregat. No són paraules buides. Els fets ho avalen. L’Associació Espanyola d’Editorials de Publicacions Periòdiques (AEPP) ha premiat El Llobregat en la categoria de millor publicació gratuïta de tota Espanya. A més, La Vanguardia començarà a distribuir exemplars tots els primers divendres de mes. La publicació comarcal completa la seva distribució a través de la xarxa de Supermercats Caprabo del territori, biblioteques, centres cívics i culturals i una completa relació d’autoritats, empresaris i comerciants que reben la publicació per correu postal.
La publicació gratuïta El Llobregat va néixer el 2006 i, com la majoria de productes locals i comarcals d’aquesta categoria, comptava amb més continguts publicitaris que periodístics. A la fi de 2012, el president del Consell Editorial del Llobregat, Xavier Pérez Llorca, va decidir apostar pel periodisme i va sol·licitar els serveis de Joan Carles Valero com a assessor i editor executiu. Des de llavors, BCN Content Factory, l’empresa fundada i dirigida per Valero ha contribuït a professionalitzar el contingut i continent, acompanyat per una excel·lent plantilla de professionals reclutats, entre els quals destaca el director del mitjà, Imanol Crespo, a més de col·laboradors i estudiants de periodisme residents al territori. De la mà de la periodista i redactora Dayana García Blas, es van incrementar les relacions institucionals.
No en va, Valero compta amb més de 40 anys de veterania professional, una àmplia trajectòria en mitjans locals i comarcals (va fundar i va dirigir Ràdio L’Hospitalet el 1979), així com autonòmics (va ser redactor en cap d’El Periódico per a l’edició del Baix Llobregat de 1982 a 1985) i estatals (cap d’economia d’ABC a Catalunya). Coneixedor en profunditat de la realitat del Baix Llobregat i l’Hospitalet, la ciutat que el va veure néixer, mai en la seva trajectòria professional ha deixat d’estar vinculat a aquest territori. Aquesta experiència, incrementada en formar part del comitè d’innovació d’ABC que va materialitzar el 2010 la convergència offline i online del diari nacional del Grup Vocento, així la seva incansable passió pel periodisme de servei, l’han impulsat a liderar numeres iniciatives per a El Llobregat, com la creació d’uns Premis comarcals, l’extensa cobertura de les eleccions municipals o la creació d’un Taller de Periodisme de Proximitat dirigit per Eva Jiménez, doctora en Periodisme.
En definitiva, El Llobregat ha experimentat una transformació increïble gràcies al lideratge de BCN Content Factory, acompanyat en tot moment per l’editor i director del mitjà, així com una acurada selecció de col·laboradors sèniors i júniors reclutats. És el que passa quan s’uneixen un editor amb ambició, assessors amb talent i la formació d’un equip tenaç.
L’Associació Espanyola d’Editors (AEEPP) ha premiat a El Llobregat com a millor publicació gratuïta del 2015 a tota Espanya. L’editor d’ El Llobregat ens va encarregar a BCN Content Factory que la seva publicació es convertís en un referent a la comarca del Baix Llobregat i l’Hospitalet, i ara és també la publicació de referencia de tota Espanya. Després de reclutar al director Imanol Crespo, hem format a un nodrit equip de col·laboradors i actualitzem en temps real un diari digital (www.elllobregat.com) amb newsletter setmanal i l’edició d’una revista mensual, tot això presidit pel reporterisme de proximitat com a gènere dominant.
Potenciem la xarxa de distribució dels exemplars de paper mitjançant un acord amb La Vanguardia, on s’encarta la revista els primers divendres de cada mes. A més, la publicació es distribueix en els Supermercats Caprabo de la zona, així com a les biblioteques i incrementem, cada dia, la llista de líders d’opinió que reben la publicació en els seus despatxos mitjançant correu postal.
ENLACES:
LA VANGUARDIA: http://www.elllobregat.com/noticia/12482/lhospitalet/el-llobregat-a-la-vanguardia.html
LA GALA: https://elllobregat.typeform.com/to/JZUWi6
EDICIONES: